Berlinmuren







Dag 2 - Vi följde med våra tyskar till deras skola och lyssnade på lektionerna: fysik och musik. Men först åt vi frukost i kafeterian. Förstod iaf ingenting på fysiken förutom att nån hade presentation om det mänskliga ögat, och att de fick tillbaka deras prov från optik-kapitlet. Lite hemskt var det, för läraren sa högt vad alla hade fått för betyg på proven och eleverna skrev även ner hur många som hade fått på varje betyg... So lucky I don't live in Germany! Sen hade vi musik, mycket roligare för de sjöng engelska låtar. Lunch i kafeterian, pannkakor blev det!
 
Vi drog hem efteråt, var hemma i nån minut innan vi åkte S-bahn till centrum för att möta upp Theresia och hennes tysk. Där var vi i nån timme och sedan vidare mot berlinmuren där de andra var. Fick en guide tur runt där men lyssnade inte så jättebra. När den var över fick alla göra vad de ville och då gick jag och några andra och fikade. Lite mysigt var det. Nu är jag tillbaka i hemmet och är asocial med min tysk. Vi båda sitter vid datorer och gör vår sak... hahah Kul med lite free-time. Ska nog kolla färdigt på en TBBT-episod innan jag gör mig redo för sängen. See ya!

Kommentarer
Anonym

hej har du några enkla tips på hur har du redigerat bilderna 1,
7 (den med fötterna)
och 9 (svartvita)!

Svar: Hejsan! Det enda jag har gjorde med bilderna var att öka exponeringen på, ljuset på "Levels" som finns på PS, och kontrasten. :)Den svartvita bilden gjorde jag samma sak förutom att jag la till en svartvit "gradient map".
Yiyi Liang

2013-06-08 / 21:45:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


LOVINGCLOUD.BLOGG.SE