Stadtralley



Dag 1 - Alla träffades på tågstationen 7.30 för att sedan ta tåget mot Gbg där flygplatsen låg. Det tog ca 1h för oss att flyga till Tyskland och där blev vi hämtade av våra tyskar och sen skulle vi hem till de för att lägga våra resväskor. Först så visste inte jag och min tysk vad vi skulle göra men vi bestämde oss för en promenad. Därefter åkte vi U-bahn in till stan för att möta upp hennes mamma. Hon var så snäll och bjöd mig på glass! (Mumma!) Till slut mötte vi upp med de andra för en Stadtralley. Alltså gå en runda i staden där man fick frågor om ställen och man skulle dessutom svara på dem... Vår grupp kom sist men det gjorde mig inget. Är helt förälskad i byggnaderna och själva staden känns så himla mysig! Skulle kunna gå hur länge som helst.
 
När vi kom tillbaka åt jag och min tysk en liten kvällsmellis eller hur man nu ska säga. Innan vi gick och la oss körde vi ett spel som heter Labyrinth! Och jag vann mohaha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


LOVINGCLOUD.BLOGG.SE